Anarchism Blog

Snůška planých protestů proti nesmyslnosti světa

Zmrdi II aneb tragická pasivita

17 komentářů

V pátek 23. 4. 2010, proběhl v 18 hodin v Brně na Moravském náměstí předvolební mítink DSSS. Z právního hlediska šlo o řádně nahlášené shromáždění, přesto že DSSS je složena z členů Nejvyšším správním soudem zakázané DS, otevřeně se k tomu hlásí, má stejnou symboliku, rétoriku a program, a přestože jediný důvod existence DSSS byl od počátku ten, aby se do ní mohli přelít členové DS po jejím zákazu. Nemluvím o tom proto, že bych věřil v účinnost státní represe, nýbrž proto, že se fakt formální legálnosti DSSS využívá jako prostředek kriminalizace protiakcí antifašistů proti mítinkům DSSS. Legální DSSS si nahlásila shromáždění a jeho narušitelé tam nemají co dělat.

Na vzdory letákové kampani se nás na protiakci sešlo jen něco přes dvacet a poměr sil byl v porovnání s libereckou akcí před třemi týdny více méně opačný, spíše přesila DSSS včera byla ještě větší, než byla naše přesila v Liberci, protože účastníků mýtinku DSSS bylo pravděpodobně přes sto (nebudu manipulovat, že nás bylo několik desítek a jich taky několik desítek), z toho asi dvě až tři desítky holých lebek. Zpočátku jsme poměrně nervózně postávali na našem místě srazu a sledovali, jak příznivců DSSS přibývá mnohem rychleji, než nás, nakonec jsme se na místo vydali, když už to nevypadalo, že by nás přišel podpořit někdo další. Přešli jsme ulici, obešli park a došli k místu, kde Vandas hulákal do megafonu svoje sračky, obklopen ochrankou plešounů v kvádrech. Na místě byl už jeden odpůrce, nám osobně neznámý, s lepenkovým transparentem „jděte domů“.

Rozvinuli jsme náš transparent a začali pískat na píšťalky, čímž jsme Vandasův projev na chvíli přerušili. Na naši adresu použil slovní spojení „zfetovaná mládež“, zřejmě jediné, kterým umí své odpůrce pojmenovat, protože doslova totéž prohlásil už v Liberci. Pískání netrvalo dlouho, odhady se různí, ale nebylo to víc než pár minut. Přišli za námi policisté z antikonfliktního týmu s klasickou průpovídkou o tom, že oni tu mají nahlášené shromáždění a my ne, proto tu můžeme jen stát, nesmíme mít ani transparent. V tomto bodu byla policie drzejší než v Liberci, kde snad udělala dojem naše početní převaha. Na naše dotazy nám policie sdělila, že jakýkoliv transparent, který není součástí shromáždění, je nepovolený. Nepovolené shromáždění je i jeden jedinec s transparentem. Policie si legislativu vykládá zcela účelově. Před naším příchodem si nevšímala onoho týpka s cedulí „jděte domů“, nicméně když jsme byli na místě, bránili v držení transparentu i jemu. Tak jsme se tedy dozvěděli novou věc, podle brněnského antikonfliktního týmu nemůže ani sám jedinec držet transparent, neboť je to nepovolené shromáždění. Zajímavé je, že podobnou vychytávku policie, pokud vím, nikdy nepoužila proti uřvanému prolifistovi před porodnicí na Obilňáku. Co na tom, že v naší legislativě jeden člověk není shromáždění, co na tom, že shromáždění se nahlašují a poté se neschvalují, pouze se mohou zakázat, ale nulová reakce implicitně znamená, že shromáždění je povoleno. Policie si, pokud jde o persekuci antifašistů, vykládá právo podstatně kreativněji, než když jde o fašisty. To bylo řečí, jak se problém vyřeší zákazem DS. Nevyřešil, místo toho je problematizována snaha ho řešit zdola. Taky si náš všichni stihli vyfotit. Policie, novináři, i blíže nezařazení týpci. Někteří z nich jistě z řad příznivců DSSS, nicméně, to se nijak nevylučuje s tím, že to jsou policisté nebo novináři, že ano. Kdo jsme ještě neměli spis, teď už ho máme.

Vandas a další magoři z jeho okolí policii neustále vyzývali, ať s námi něco udělá. Je vidět, že systém, proti němuž rétoricky vystupují, je jim na tohle dobrý. V jednu chvíli dokonce jeden z nich (typický, no, jako bych to řekl, někdo s kým se člověk radši nepustí do konfrontace) prošel až k našemu transparentu a apeloval na policii přímo dva metry od nás. Členové Vandasovy ochranky vypadali poměrně sebevědomě, i když ve chvíli, kdy jsem s jedním měl oční kontakt, on uhnul pohledem dřív než já, to je ale malé vítězství.

Bez transparentu a píšťalek tam nemělo cenu dále postávat, protože bychom maximálně působili dojmem dalších příznivců, co se přišli podívat na mýtink. Tak jsme se, chvíli sledování dvěma příslušníky antikonfliktního týmu, možná zklamaných, že už nemáme nic za lubem a že se nepovedlo nic vyprovokovat, odebrali do nedaleké spřátelené hospody.

Jak bych akci celkově ohodnotil? Bylo nás neuvěřitelně málo. Je nepochopitelné, že v Brně se nás nesešlo víc. Akci jsme, pravda, neavizovali nikterak výrazně veřejně, abychom zabránili tomu, že ji policie překazí hned v začátku. Na druhou stranu, vědělo o ní i dost lidí z našeho osobního okolí, kteří ale měli důležitější věci na práci, jako např. jet na výlet. Nevím. Ta pasivita je do očí bijící. Příště bude nácků 1000 a nás 5, pokud se antifašistický odpor víc nezaktivizuje. V Německu třicátých let měla NSDAP z počátku též tak malou podporu, že nikdo nepovažoval za nutné proti ní cokoliv dělat, a pak se všichni, ehm, divili, že. Stát v tomto selhává. Buď je policie příliš prolezlá kolaboranty, nebo soudy ztratily kontakt s realitou, nebo nejspíš obojí a ještě plno dalších faktorů. Je neuvěřitelné, kolik lidí o existenci DSSS ani netuší (popř. se domnívá, že počínaje rozkolem s AN z ní odešli všichni nácci, či podobné nesmysly) a považuje věc za vyřešenou zákazem původní DS.

Takže prosím kohokoliv, kdo si tohle přečte, buďme informovaní, nebuďme pasivní, choďme na protiakce proti mitinkům DSSS, nenechme se zastrašit, nedejme náckům šanci.

Update: Zde dávám k dispozici naše letáky k volnému využití:
antiDSSS
antiDSSS
letak_verze3

Advertisements

Written by bhy

Duben 29, 2010 na 11:39 am

Zasláno do Společnost

17 komentářů

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tím, že svoje politické oponenty nazýváte zmrdy, se automaticky vyřazujete z jakékoliv seriózní debaty a sotva se můžete divit, že nikdo nepřijde podpořit lidi, kteří se vyjadřují jako svoloč. Protože je považují za svoloč.

    vonrammstein

    Duben 30, 2010 at 8:01 am

  2. Neonacisté nejsou ničí političtí oponenti, neví nic o seriózní debatě, nepřísluší jim vůbec brát si taková slova do úst, protože k seriózní debatě nikdy nebyli ochotní, jejich prostředkem je násilí, zosobňují zlo a krutost, které je třeba eliminovat, což je názor většiny lidí v euroamerickém civilizačním okruhu. Problém je, že lidé jsou příliš pasivní na to, aby se účastnili antifašistických akcí, nikoliv to, že by s neonacisty souhlasili. Neonacisté se sami vyřazují ze seriózní diskuse negací základních humanistických hodnot. O nějakou diskusi s nimi, vzhledem k jejich cílům a prostředkům, opravdu nejde. Nazývat je zmrdy je ještě eufemismus. Mým cílem je zmobilizovat co nejvíc jejich odpůrců, nikoliv se s nimi snažit vyjednávat. Pokud s nimi sympatizujete, asi máte nějaké velké problémy. Je mi vás líto.

    bhy

    Duben 30, 2010 at 10:56 am

    • Jste srandovní. Já nijak nesympatizuji s DS či DSSS. Zato mám dojem (podložený), že násilí a zlo je častěji prostředkem anarchistů, ať už se jedná o vlámání se do cizí nemovitosti či vrhání čehokoliv po komkoliv.
      Prozraďte mi-jakpak byste si tu eliminaci neonacistů představoval?

      vonrammstein

      Duben 30, 2010 at 11:41 am

      • Z toho, že mě vyzýváte k seriózní debatě s neonacisty, jsem usoudil, že jste jejich sympatizant, a tento můj úsudek stále trvá, na vzdory tomu, že to zpochybňujete. Podle mé zkušenosti je násilí prostředkem neonacistů, napadáním počínaje a vraždami konče. Co se týče jejich eliminace, to není otázka mých představ, v tom bude muset panovat širší konsensus, samotnému mi o tom rozhodovat nepřísluší. Nejsem jako oni, takže konkrétní výhrůžky ode mě nečekejte.

        bhy

        Duben 30, 2010 at 12:18 pm

        • Nejsem sympatizant neonacismu. Jsem pravičák a katolík, Vy byste mě nejspíš onálepkoval jako klerofašistu.
          Pouliční násilí má za poslední roky na svědomí téměř výhradně anarchistická levice se svojí (Vaší) potřebou se montovat do jakékoliv, sebepoklidnější akce, pořádané pravicí. Tak se nedivte.
          Ještě by mě upřimně zajímalo, co považujete za humanistické hodnoty.
          Bez ironie.
          Mimochodem-máte nesmírně odpornou ikonku.

          vonrammstein

          Duben 30, 2010 at 12:31 pm

          • Ano, koukal jsem na váš blog, jste pravičák a katolík, nemám potřebu vás nějak nálepkovat. S tím pouličním násilím to prostě není pravda, nemám čas vám to vyvracet. Snad vám nepřipadá, že pokus o pogrom v Janově, žhářské útoky atd. má na svědomí anarchistická levice.
            O humanistických hodnotách se tu teď nebudu rozepisovat, něco jsem už psal v dřívějších příspěvcích, nicméně, za jednu z humanistických hodnot považuji sociální zodpovědnost ke všem lidem bez rozdílu např. občanství a původu, což neonacismus velmi výrazně zpochybňuje.
            Ten avatar mám proto, že některé Marxovy myšlenky cením a jsem jimi inspirován, a rovněž proto, abych provokoval lidi, kteří jsou na to alergičtí; na vás to funguje.

            bhy

            Duben 30, 2010 at 12:42 pm

            • To máte recht :D Na tyhle ksichty mám podmíněný reflex :D
              S tím násilím si jen tak namátkově vzpomínám na pražské zasedání MMF, často nevyprovokované útoky na shromáždění pravice, určitě bych si vzpomněl na další, kdybych už napůl nespal.
              Janov nebyl zrovna nejšťastnější nápad, ale jako dobytek se tam chovali Cikáni, nikoliv náckové, alespoň podle záběrů, které jsem viděl.
              Proti takto formulované sociální zodpovědnosti nic nenamítám. Katolicismus ostatně lidi taky takto nerozlišuje.
              Co ovšem moudrého vydumal Karl Mordechaj Marx, to mi zůstalo skryto. Četl jsem od něj „O rodině a státu“. Kouzelné to bylo, to jo. Na jedné stránce perfektně formuloval myšlenku, kterou si o tři strany dál stejně perfektně popřel a vyvrátil. Vynikající myslitel. :D

              vonrammstein

              Květen 1, 2010 at 6:15 am

              • Ano, to co píšete o Marxovi je skutečně příkladem toho, že to byl vynikající myslitel, zkuste se nad tím zamyslet.

                MMF je instituce, která napáchala na světě poměrně dost zla. Násilí by bylo přiměřenou sebeobranou, ale v tomto případě ho páchalo několik jedinců, o nichž média referovala naprosto neadekvátně přehnaně, navíc obětí rozsáhlých persekucí, včetně lámání prstů ve dveřích při výsleších, se pak stala řada demonstrantů, kteří se žádného násilí nedopustili. Násilí na straně represivních složek tam bylo daleko nejvíc.

                Mimochodem, http://www.denikreferendum.cz/clanek/3285-tv-nova-vyprovokovala-stret-s-anarchisty

                Janov byl pokus o pogrom, to jakým způsobem o tom mluvíte jen potvrzuje moji tezi o vaších sympatiích k neonacistům. Nic podobného nemůže ve fungující společnosti existovat, eufemismy jako „nebyl nejšťastnější nápad“ vylučují ze seriózní debaty vás.

                bhy

                Květen 2, 2010 at 10:13 am

                • Ale jděte :D Člověk, který si vyvrací svoje vlastní teze, je sice svým způsobem myslitel-protože při formulování těch tezí prokazatelně myslet musel-, ale rozhodně ne vynikající. Kdyby takový byl, dávaly by ty žvást smysl, což nedávají.
                  Zamyslel jsem se nad tím, nebojte. Na konci mi z toho vyšel idiot.
                  Ve fungující společnosti nesmí existovat ani nacismus, ani anarchismus. Protože v takové nežijeme, existuje obojí.
                  Když už jsme u těch eufemismů-ve Vašem případě je jím užívání slova „pogrom“. Pouhým porovnáním počtu zúčastněných nácků a proti nim stojících Cikánů musíte nutně dojít k závěru, že při skutečném pokusu o pogrom by se jednalo o hromadnou sebevraždu.

                  vonrammstein

                  Květen 2, 2010 at 10:31 am

                  • Á propos-bomber automaticky znamená skinheada a je nutné ho napadnout? Viděl jste někdy, jak se oblékají soudruzi z AFA?

                    vonrammstein

                    Květen 2, 2010 at 10:35 am

                    • Ale tady šlo o to, že podle AFA a ČSAF to byli aktivní neonacisté, nešlo o vzhled. Skinheadská kultura byla původně apolitická, spíš s levicovým nádechem, nácci ji časem vykradli (jako všechnu svoji symboliku), redskins jsou v pohodě, mají nejlepší hudbu a texty:) přisuzování názorů lidem podle vzhledu mi nepodsunete.

                      bhy

                      Červen 12, 2010 at 11:58 am

                  • Byl to pokus o pogrom, nehodlám se o tom hádat, možná početní rozdíl byl jeden z faktorů, proč k pogromu nedošlo. Anarchisté se dopouštějí násilí jen v sebeobraně.

                    bhy

                    Červen 12, 2010 at 11:55 am

                  • A proč ve fungující společnosti nesmí existovat anarchismus?

                    bhy

                    Červen 12, 2010 at 11:58 am

              • Pane katolíku, četl jste někdy Bibli? Já jen některé části. Neprotiřečí si Starý a Nový zákon? Asi ano, že? A to zásadně. Nemá Starý zákon v určitých ohledech společný ideový základ jako Mein Kampf? Třeba v momentě, kdy si národ bohem vyvolený dovolí vyvraždit původní obyvatelstvo aby se na jejich území usadil (německy jsou ekvivalenty „Lebensraum“ a „Drang nach Osten“). Nepřipadá Vám to nechutné? Biblický národ dostal povolení od boha, Nacisti od hitlerovy Prozřetelnosti. A jaký je v tom rozdíl? Není křesťanství náhodou násilné náboženství? Kolik asi budou mít obětí náboženské války vedené křesťany? Nebude to snad víc než obětí fanatických muslimů? A není křesťanství horší než islám? A co vysoký podíl pederastů mezi klérem?

                Francek

                Květen 2, 2010 at 4:41 pm

                • Četl, pane Francku. Několikrát. Jenže Bible není beletrie. U ní je obzvlášť velký rozdíl mezi „číst“ a „chápat přečtené“.
                  Dokonce kvůli tomu existuje specifický obor s podivuhodným názvem „biblistika“.
                  Se Starým zákonem máte do jisté míry pravdu.
                  Jsem líný sem datlovat zdlouhavou argumentaci, proč Židé měli právo se takhle zachovat. Mně se to taky nelíbí.
                  Izrael to právo dostal od Boha, Hitlerova Prozřetelnost je blábol bez jakéhokoliv podkladu. Hitler byl pohan jak poleno, stejně jako většina jeho soudruhů.
                  Nový zákon si se Starým neprotiřečí. Vychází z něj, staví na něm a doplňuje ho.
                  Před časem jsem se dostal do poměrně kruté diskuse na Reflexu, kde jsem prohlásil, že v moderním světě zastupují praktický nacismus Izrael a USA. Trvám na tom, pokud budete žádat upřesnění, poskytnu Vám je.
                  Křesťanství už není násilné náboženství. Ke své škodě.
                  V kontrastu k muslimskému extremismu by na to kurva mělo začít pomýšlet, pokud nechce skončit tam, kde začalo, tj. v katakombách.
                  Podíl pederastů mezi klérem zdaleka nedosahuje úrovně, která je běžná v bezkonfesní společnosti.
                  Jistěže i kněží jsou jenom lidé a jsou mezi nimi i perverzní hovada, Bohu žel. Nicméně v procentuálním srovnání s laickou, ateistickou většinou je výskyt těchto perverzí mezi klérem na mnohem nižší úrovni.
                  Fakt, že ateistická média problém zveličují a nafukují do absurdních rozměrů, je smutná, nicméně v kontextu pochopitelná skutečnost.
                  Pokud Vás můj názor skutečně zajímá, věnuji se téhle problematice na svém blogu.

                  vonrammstein

                  Květen 2, 2010 at 7:10 pm

                  • Jen bych doplnil, že onen obzvlášť velký rozdíl mezi „číst“ a „chápat přečtené“ se vyskytuje samozřejmě i u toho Marxe. Jistě je lepší snažit se pochopit, proč se Starý a Nový zákon zdají si protiřečit, než prostě tvrdit, že si protiřečí a hotovo. Podobně je lepší snažit se pochopit, proč se některé Marxovy teze zdají si protiřečit (dialektika..), než prostě tvrdit, že si protiřečí a hotovo.

                    bhy

                    Červen 12, 2010 at 12:04 pm


Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: